Inzerce      O nás     CzechCrunch  
AirPods jako alternativní šperk. Módní e-shop ASOS nabízí stříbrné FauxPods

Apple nikdy neprodával zákazníkům své hardwarové produkty na základě technických specifikací. Namísto soustředění se na extrémně proměnlivé složky elektroniky se naopak zaměřoval na emoci, respektive na blízké pouto, které může prostřednictvím daného zařízení se zákazníkem navázat.

Jedním z prvních takových produktů, pomocí něhož mohli uživatelé vyjadřovat svůj styl a osobitost, byl iPod. Přesněji řečeno celá modelová řada těchto extrémně oblíbených hudebních přehrávačů, jejichž „konec“ nastal prakticky s příchodem iPhonu. Apple na to tehdy šel velice chytře. Opravdu jen minimálně specifikoval, co iPody umí po funkční stránce.

Sázel v první řadě na ucelený design, díky němuž se s iPodem mohl zákazník emočně propojit a používat i jako stylový doplněk, bez kterého si nedokáže představit běžný den. Jakmile k tomu pak Apple přihodil atraktivní, poutavé reklamy a všeobecně geniální marketing, zázrak byl na světě.

Přehled historie iPodů (Foto: Christine Sandu)

Obrovskou roli v tom hrála i samotná hudba, ke které mají lidé vztah odjakživa. Je to něco, co je doprovází na každém kroku a tak trochu určuje to, kým jsou. Na podobnou notu začíná hrát i ASOS, jeden z nejvýraznější módních e-shopů. I ten se totiž rozhodl, že zkusí v lidech vypěstovat lifestylový vztah se zařízením od Applu, byť teda v o něco odlišnějším pojetí.

Ve svém online obchodě nabízí takzvané FauxPods, jinak řečeno alternativní AirPods se stříbrným přelivem, které technologicky nejsou nijak funkční, ale naopak rezonují v uších a dotváří vzhled jejich majitelů. Lze si pod nimi představit jakýsi „laciný“ šperk založený na jedněch z nejoblíbenějších bezdrátových sluchátek posledních pár let.

Je otázkou, zdali to ASOS myslí jako vtip, nebo opravdu věří, že si něco takového lidé za zhruba 8,5 euro (220 korun) koupí, aby se tím pyšnili na veřejnost. To už je možná smysluplnější nápad ženy, která si ze skutečných AirPods vytvořila originální náušnice, přičemž je může reálně používat na poslech hudby, podcastů a podobně.

Tak či tak, nikdo nemůže oblíbeným AirPodům upřít, jak obrovský dopad mají. Nejen ve Spojených státech, ale také v Česku se objevuje čím dál více lidí, kteří mají malá bílá sluchátka zaražená v uších. S jistotou lze říci, že proslavila trend bezdrátového poslechu a neočekává se, že by v blízké době měla jejich popularita opadnout. Na naopak. Nové AirPods Pro totiž mohou leccos také změnit.

Komentáře