Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Lídr trhu s optimistickou budoucností. Prodeje Apple Watch měly meziročně vzrůst o více než 50 %

Pouze nadšenec technologií by před zhruba pěti lety věřil, že se chytré hodinky stanou natolik klíčovou součástí běžných uživatelů jako dnes. Z původně pouhého doplňku k telefonu, který toho navíc příliš mnoho nenabízel, se vykrystalizoval produkt s ambicí značně transformovat trh a možná i nahradit většinu funkcí, jež dosud zastávaly právě smartphony.

Nyní se však píše sklonek roku 2019 a především Apple ukazuje, jaká Apple Watch mají zásadní trh na vývoj nositelné i mobilní elektroniky. Ať už jde o komunikační stránku, kdy je možné relativně pohodlně nadiktovat zprávu, uskutečnit hovor (ve vybraných zemí i bez nutnosti telefonu) či odbavit e-maily a další zprávy, nebo oblast pro zdraví.

Právě na zdravotních funkcích Apple velmi staví, což dokazuje například spolehlivá možnost měření EKG a tepu, detekce pádu nebo funkce pro vytočení tísňové linky. Nehledě na to, že všechny úkony, které Apple Watch umožňují, lze s aktuální generací Series 5 a operačním systémem watchOS 6 provést rychle a plynule. Už nejde o pouhý doplněk, ale plnohodnotné zařízení.

CEO Applu Tim Cook (Foto: Apple)

Pro Apple je pak extrémně důležité, že díky těmto aspektům a pochopitelně skvělému marketingu chápou výhody Apple Watch i běžní uživatelé. Ti, kteří dříve nedali dopustit na klasické mechanické hodinky a nevěřili, že z jejich zápěstí bude možné dělat takovou spoustu věcí. Ukazují to hlavně čísla, jež zveřejnila analytická agentura Strategy Analytics.

Podle ní se ve třetím čtvrtletí prodalo okolo 6,8 milionu kusů, což je oproti stejnému období loňského roku 51procentní nárůst. Tehdy se jich mělo prodat okolo 4,5 milionu kusů. Díky tomu pak Apple drží se svým hodinkovým byznysem zhruba 48procentní podíl na trhu, což je meziročně více o nějaká tři procenta.

Zajímavé také je, že růst Apple Watch je procentuálně větší než růst segmentu s chytrými hodinkami jako takového, v němž se angažují výrobci jako Samsung (zhruba 1,9 milionu prodaných hodinek na letošní Q3) nebo Fitbit (1,5 milionu), kterého po nedávné akvizici Googlem čekají nové a dost možná zásadní vize.

Je však nutné dodat, že se jedná o odhadovaná čísla s ohledem na výstupy dodavatelských řetězců a zájmu trhu. Apple totiž nezveřejňuje přesná čísla čistě za své hodinky – řadí je do kategorie „nositelných produktů“, které však optimisticky rostou. Na tom mají podíl i bezdrátová sluchátka AirPods, která také definují nový tržní segment.

Komentáře