Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Natáčelo se v autentických prostředích s nevidomými, říká producent seriálu See Francis Lawrence
Foto: Apple

See v současnosti a nejspíš i v blízké budoucnosti zůstane jedním z hlavních seriálů Apple TV+. Mluvilo se o něm jako o epickém projektu, který se blíží tomu nejdražšímu, co pro televizní obrazovky kdy vzniklo. I když jsou prohlášení o jeho ambicích do velké míry pravdivé, svými náklady a rozsahem produkce ale kolosu jako Hra o trůny přeci jen nedosahuje.

V rozhovoru pro Business Insider to tvrdí Francis Lawrence, výkonný producent seriálu a režisér prvních tří dílů. Rozpočet 240 milionů dolarů za první dvě řady, který před časem koloval v médiích, je podle něj přehnaný. Překvapivě pak záhy dodal, že není schopen ani přibližně říct, kolik tedy postapokalyptické fantasy stálo.

Foto: Apple

Přesto v žádném případě nepopírá úctyhodný rozsah natáčení a množství lidí a úsilí, jaké vyžadovalo. See díky svému prostředí i námětu poskytuje ojedinělou podívanou jak v kontextu televize, tak filmu. To je díky natáčení převážně v reálných lokacích a poměrně malé míře použitých počítačových efektů.

Co se týče první řady, ve studiu vznikly scény až pro – zatím nezveřejněný – šestý díl. Prakticky vše ostatní se před kamerou odehrálo v prostředí velmi blízkém tomu, které mohou diváci vidět na obrazovce. „Z většiny je všechno reálné. Neděláme duplikace davů a podobné věci, ale někdy jsme museli upravovat skutečná prostředí,“ přibližuje techničtější detaily Lawrence.

Francis Lawrence během natáčení See (Foto: Apple)

Velká část natáčení probíhala na podzim a v zimě v kanadské Britské Kolumbii. V tom spočívaly jeho největší výzvy. Hned první díl obsahuje velkou bitvu, na jejíž natočení v těžkých podmínkách, s mnoha kaskadérskými kousky a praktickými efekty měla produkce pouhé čtyři dny.

Podle Lawrence by se podobná bitva v jedné z posledních řad Hry o trůnu, stejně jako ve filmu, natáčela i pětkrát tak dlouho. „Jste na vrcholu skalní stěny na strmém kopci v lese, kolem je bláto a déšť a proměnlivé počasí a 65 lidí nahoře, 120 lidí dole, přičemž všichni válčí… Není to jednoduché,“ říká.

Alfre Woodard, Jason Momoa a další herci ze seriálu See na premiéře v Los Angeles

Podobně se přistupovalo také k práci s konceptem slepých postav. Ačkoliv většina herců vidí a při natáčení jejich zrak nebyl výrazněji omezován, produkce se snažila najít co nejvíce nevidomých a lidí se zrakovým omezením pro autentičtější výsledek. Spolu s odborníky asistovali při budování světa seriálu před samotným natáčením. „Měli jsme think tank s nevidomými konzultanty a evolučním biologem a survivalistou. K brainstormingu se připojují všichni tihle lidé,“ vysvětluje producent.

Jelikož se jedná o zcela originální příběh, bylo potřeba dostatečně zodpovědět otázky jako jak dlouho po konci civilizace by zobrazovaná situace nastala, jak by se nová společnost orientovala ve světě nebo jak by vypadaly zbraně a oblečení. Ačkoliv jsou prozatímní reakce kritiky i diváků poněkud rozporuplné, See nelze upřít jeho unikátnost. Ta se mimo samotné zpracování projevuje také ve vyprávění, kdy například mezi prvními dvěma díly seriálu uběhne dvanáct let.

Francis Lawrence během natáčení See (Foto: Apple)

Komentáře