Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Raketový start. Disney+ za první den nastřádalo přes 10 milionů předplatitelů, Apple TV+ nestíhá

Aura okolo Disney+, nové televizní streamovací platformy z dílen zábavního giganta Disney, byla před samotným spuštěním natolik silná, že se zákonitě očekával zvýšený zájem ze strany divácké veřejnosti. Jakmile se pak dočkala svého debutu, který pro USA, Kanadu a Nizozemsku nastal v úterý 12. listopadu, začala se rozjíždět vskutku obrovská mašina.

Pro společnost pod vedením Boba Igera šlo o historický moment – vůbec poprvé totiž vsadila podstatnou část svých pomyslných žetonů na fenomén internetové filmové konzumace. A jak hovoří první čísla, jednalo se o velkolepý start. Jen za první den mělo do Disney+ vstoupit více jak deset milionů lidí, přičemž počet je nyní nepochybně ještě větší.

Disney dosažení tohoto milníku oznámilo přímo na svém webu poté, co analytická platforma Apptopia uvedla, že aplikace pro Disney+ byla během premiérových hodin stažena zhruba 2,3 milionkrát. Největší oblibě se měl těšit hraný seriál The Mandalorian, který vychází z univerza Star Wars a dle dostupných informací zaznamenal téměř dva miliony streamů.

Disney+ na iPadu (Foto: Disney)

Rázem se tak vyrojily spekulace, zdali má Disney+ ambice přeskočit oblíbený Netflix, nicméně pro takové úvahy je zatím velmi brzo. Byť služba od Disney překonala šestinu aktivní báze Netflixu ve Spojených státech za pouhých 24 hodin, značnou roli v tom má fakt, že je nová platforma nabízena předplatitelům na první měsíc zdarma (pokud si nepředplatí rovnou celý rok).

Na druhou stranu je velmi pravděpodobné, že se za pár let (možná měsíců) stane naprosto zásadním hráčem na poli televizního streamingu. Disney si ostatně slibuje, že za rok chce nasbírat alespoň 10 až 18 milionů předplatitelů. Minimum pokořilo za první den, přičemž teď, kdy běží, generuje další a další uživatele. Do pěti let pak chce sedět až na 90 milionech.

Představení Disney+ (Foto: Disney)

Pozici má více než dobrou. Může za to hlavně nabízený obsah, který čítá kultovní animované pohádky z minulého století až po moderní řežby od Marvelu nebo Star Wars. Nehledě na to, že svou nezastupitelnou roli v Disney+ drží i studio Pixar, kanál Nat Geo nebo Simpsonovi, kteří na službu vtrhli s třiceti sezónami. A vše bude růst – už teď chystá Igerova firma další věci.

Apple TV+ nestačí

V listopadu se mimo jiné rozjela i televizní streamovací služba od Applu – Apple TV+, o které vás pravidelně informujeme. I když má také velké ambice, zcela upřímně se s Disney+ po stránce obsahu ani mediální pozornosti nemůže rovnat. Zatímco Apple TV+ zatím nabízí sedm seriálů a jeden dokumentární film, Disney+ baví diváky stovkami titulů s výraznější aurou.

Jennifer Aniston, Tim Cook a Reese Whiterspoon

Po prvním týdnu pak měly Apple TV+ využívat (bezplatně) „miliony uživatelů“, což je poněkud nekonkrétní číslo, ale podle všeho není tak velké jako u Disney+. Je to však logické. Nyní je otázkou, zdali Apple tento masivní nástup Disney+ namotivuje a půjde vstříc lepším výsledkům, které poněkud kazí nedávný šokující odchod šéfa programové nabídky z důvodu přílišné kritiky seriálů.

Komentáře