Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple v App Storu po letech opět rozdává dárky. Od 24. prosince nabídne celkem šest překvapení

Australským uživatelům se při dnešní návštěvě App Storu mohl objevit úsměv na tváři. Apple letos po několika letech opět připravil několik vánočních dárků. Na hlavní obrazovce obchodu s aplikacemi se mezi „příběhy“ objevila do zelených barev laděná grafika lákající na „dnešní překvapení“.

Mezi lety 2008 a 2013 bylo kolem Vánoc vždy na čase otevřít nebo si stáhnout aplikaci Applu 12 Days of Christmas (12 dnů Vánoc). V ní se po dvanáct dnů od 26. prosince každých 24 hodin odhalil další dárek ve formě hry, aplikace, skladby, alba, filmu nebo knihy zdarma. V roce 2014 firma tuto akci bez bližšího vysvětlení zrušila, letos se k ní však v trochu odlehčené podobě vrací.

„Od 24. do 29. prosince v App Storu najdete každý den nové překvapení. Vracej se každý den a objev, jaký dárek na tebe čeká,“ láká Apple. Tentokrát nebude potřeba zvláštní aplikace, uživatel má nahlédnout do sekcí Dnes, Hry a Aplikace a hledat „nerozbalené dárky“. 

První dvě překvapení mají formu velké slevy

Jeden z komentujících pod článkem MacRumors zobrazované promo potvrdil a dodal, že už jsou dostupná první dvě překvapení. Jedním je hra Looney Tunes World of Mayhem a druhým grafická aplikace Canva. V obou případech se jedná o nyní už zcela standardní freemium aplikace, které lze stáhnout bezplatně, ale širší používání je postaveno na nákupech v aplikaci. U hry je tedy dárkem výrazná sleva z herní měny. Něco podobného pak platí i pro Canva, které nabízí tříměsíční předplatné za cenu jednoho měsíce.

Do Česka by měla vánoční akce Applu dorazit v průběhu zítřka, zatím však nelze potvrdit, že se jedná o globální akci. Včera jsme například psali o bezplatném půlročním přístupu na Apple Music, který je naneštěstí dostupný pouze v USA, Kanadě a Velké Británii. Až v průběhu akce se také dozvíme, zda půjde pouze o výrazné slevy z předplatného nebo také například filmy či knihy, jak tomu bylo v minulosti.

Z hlediska firmy se může v této podobě jednat o chytrou  strategii. Jednak potěší uživatele a zvýší spokojenost z používání produktů a jednak do App Storu může přivést i ty, kteří ho navštěvují jen zřídka. Pro samotné vývojáře se pak jedná o velkou reklamu u Applu, která nejspíš nebude zadarmo. V případě předplatných se přitom jedná o časově omezenou akci s potenciálem získat nové zákazníky.

Komentáře