Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Byznys s Apple Watch je natolik silný, že pokořil nejsilnější období přelomového iPodu, tvrdí Horace Dediu
Foto: ume-y / Flickr

Není pochyb o tom, že se Apple Watch stávají jedním z klíčových produktů z nabídky Applu. Od roku 2015, kdy byly poprvé představeny, prošly natolik zásadními inovacemi, díky nimž se posunuly z pouhé prodloužené ruky iPhonu na relativně „nezávislé“ zařízení, které dokáže řešit komunikaci, měřit zdravotní parametry a sloužit jako komplexní doplněk pro sportování. I proto se o nich mluví jako o možném nástupci iPhonu.

Doba, kdy by Apple Watch zastávaly kompletně všechny funkce jablečného telefonu a nabízely uživatelům minimálně obdobný komfort, je však zatím daleko, ale při pohledu na samotný segment takzvaných wearables (respektive nositelných zařízení) je možné vidět, že hodinkám z dílen Applu věří čím dál více lidí.

Poměrně zajímavý vhled do tohoto byznysu nabízí uznávaný analytik Horace Dediu, který na základě aktuální a minulých čísel vytvořil krátkou analýzu ohledně toho, jak se Apple Watch daří. Podle jeho údajů vychází, že hodinky z dílen Applu se meziročně zvednou o zhruba 24 procent, a to v rámci celkového, přibližně 51% nárůstu segmentu s nositelnou elektronikou s nakousnutým jablkem v logu.

Úspěch Apple Watch navíc přirovnává k legendárnímu iPadu, který od roku 2005 až po 2007 definoval Apple a dokázal, že firma z kalifornského Cupertina nemusí stát pouze na počítačích, ale naopak se může překlopit i do multimediální sféry, a to právě s iPodem a samozřejmě iTunes.

Dle Dediuových výsledků měly Apple Watch ve čtvrtém čtvrtletí roku 2018 překonat vůbec nejsilnější tržby iPodu, které nastaly ve stejném období v roce 2007. Tehdy se těchto ikonických multimediálních přehrávačů prodalo za zhruba čtyři miliony dolarů, přičemž Apple Watch ve zmíněném období vygenerovaly až 4,2 milionu dolarů.

„Pamatujte si, že iPod byl fenoménem, který restartoval veškerá očekávání od Applu. Způsobil, že se firma přestala nazývat Apple Computer. Psychologicky položil iPod základ pro iPhone a prakticky vše ostatní, co následovalo. Od roku 2005 do roku 2007 byl Apple ‚ společností iPodu‘,“ dodává Dediu.

Poslední iPod Classic byl oficiálními cestami prodán 9. září roku 2014

Velký důraz přisuzuje také bezdrátovým sluchátkům AirPods, které se staly taktéž naprostým fenoménem. Navíc s příchodem nové verze Pro s aktivním potlačováním okolního ruchu se staly zajímavé i pro „profesionálnější“ uživatele, což dokazuje fakt, že jejich nabídka je nyní v předvánočním období silně omezena.

Komentáře