Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Dva na jaře, dva na podzim. Apple by mohl změnit cyklus uvádění iPhonů kvůli prodejům
Nové velikosti iPhonů (Foto: Ben Geskin / Twitter)

Již osmým rokem v řadě je pro Apple září měsícem, kdy vydává nové iPhony. Děje se tomu tak od představení modelu 4s v roce 2011 a byť například oblíbený iPhone SE uvedl v březnu, vlajkové telefony si nechává vždy na zhruba polovinu devátého měsíce v roce. Tato tradice by se však mohla v následujících letech změnit.

Nad možnou úpravou tohoto ročního cyklu přemýšlí Samik Chatterjee z uznávané analytické společnosti JP Morgan, který uvádí, že přespříští rok si má Apple osvojit podobný formát, jako má například Samsung – jedna část vlajkových telefonů v první polovině, druhá část v polovině druhé.

Cupertinská firma by si tímto strategickým krokem mohla rozvrstvit představení nových modelů na dvě hlavní akce, čímž by nejen vyvolala větší mediální humbuk, ale také by si zajistila stabilitu prodejů nových iPhonů. Nejpravděpodobnější možností by pak bylo uvedení dvou nových modelů během března až června a dalších dvou iPhonů standardně v září.

Díky tomu by pak tržby z nejprodávanějšího zařízení Applu vůbec přicházely ve dvou vlnách, čímž by tolik nepodléhaly makroekonomické volatilitě. Logiku to dává také z pohledu toho, kolik iPhonů společnost Tima Cooka vyrábí – jejich počet roste a na příští rok se očekává, že přijdou rovnou čtyři nové modely.

Větší soustředěnost na prezentaci novinek

Apple nicméně tento formát neaplikuje v roce 2020, kdy se očekává čtveřice iPhonů se zcela novým designem, podporou 5G a OLED displeji o úhlopříčce až 6,7 palce. Údajně půjde o plán na rok 2021, byť samozřejmě není nic stoprocentně potvrzené a společnost k názorům analytiků pochopitelně nevydává žádná prohlášení.

V celé věci však může hrát důležitou roli i fakt, že iPhony nejsou jediným produktem, kterému Apple přisuzuje velkou váhu. Jsou tu také Apple Watch, iPady a nepochybně také Macy, jež si zaslouží větší soustředěnost během úvodních prezentací. Rozdělení těchto událostí tak může být výhodné nejen pro samotnou firmu, ale také pro fanoušky, kteří si užijí větší show.

Komentáře