Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Nákupní šílenství Black Friday na Alze ovládl iPhone XR. AirPods větší úspěch nezaznamenaly
iPhone XR

I když Black Friday evokuje, že jde pouze o jednodenní akci, během které prodejci po celém světě výrazně zlevňují své nabízené zboží, minimálně na tuzemském trhu to úplně tak neplatí. Především internetové obchody v Česku tyto nákupní akce rozjíždí i několik týdnů před oficiálním Černým pátkem, během nichž se připravují právě na tento den, během kterého je nával zákazníků zpravidla největší.

Své o tom ví i české jednička Alza.cz, která nákupní šílenství rozjela před zhruba třemi týdny a nyní přichází s finálními výsledky, jak se jí během těchto dní dařilo. A podle očekávání se na první místa dostaly produkty od Applu, konkrétně pak iPhone XR za 15 990 korun, který je všeobecně považován za „zákaznicky“ nejpřijatelnější telefon, co se týče ostatních modelů z dílen cupertinské firmy.

iPhone XR se těšil zdaleka největší oblibě ve své černé variantě s kapacitou 64 GB, který patřil nejprodávanější produkt Alzy během těchto slevových dní, a to nejen v Česku, ale také na Slovensku. Na tuzemském trhu se pak hned v těsném závěsu umístila bílá varianta tohoto modelu se stejnou kapacitou. Alza pro AppleCrunch dodává, že produkty Applu rostly v počtu prodaných kusů v BFR meziročně o zhruba 23 procent.

„Špička v tomto náročném období přišla právě v pátek 29. listopadu. V tento den se odbavilo celkem 75 tisíc objednávek, tedy 1 objednávka každou 1,14 vteřinu po dobu 24 hodin, za 237 milionů korun, což je dorovnání dosavadního rekordu,“ zmiňuje obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena všechna relevantní čísla, která z akce vychází. Mimo jiné dodává, že firma dosáhla i rekordu v hodnotě zboží na skladech – to dosáhlo výše 6 miliard korun, což je 6,5 milionu kusů zboží.

Na dalších místech se umístily PlayStation 4 Pro o kapacitě 1 TB včetně hry Fortnite, 55palcová televize od Samsungu, náramek Xiaomi Mi Band 4, set-top box Tesla, bezdrátová sluchátka AlzaPower, set-top box Maxxo a káva Alza Café. Paradoxně tak ve výčtu nejprodávanějších produktů nefigurují AirPods, které si podmanily loňský ročník.

Alza pak za poslední tři týdny, kdy probíhala akce Black Friday, dosáhla ve všech zemích obrazu 3,3 miliardy korun (bez DPH) a prodalo se více než 4 miliony kusů zboží. Co se týče počtu objednávek, firma jich vyřídila na 1,1 milionu.

Komentáře