Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Raketa jménem Disney+. Na iOS a Androidu pokořilo hranici 22 milionů stažení, nejvíce baví The Mandalorian
Seriál The Mandalorian se stal velkým hitem (Foto: Disney)

Nová služba z dílen zábavního giganta Disney vzala svět digitálního streamingu naprostým útokem. Už před 12. listopadem, kdy Disney+ oficiálně odstartovalo ve Spojených státech, Kanadě a Nizozemsku, se očekávalo, že půjde o velkou věc. Přeci jen dostupnost věhlasných titulů pod hlavičkou Pixaru, Star Wars a ostatně samotného Disney včetně jeho archivu kultovních pohádek z podstaty láká. Málokdo ale věřil, že ohlasy budou až tak masivní.

Hned během debutového dne společnost Boba Igera oznámila, že nastřádala více než deset milionů předplatitelů (byť je tento údaj zkreslený o sedm dní zdarma) a několik dní na to bylo jasné, že jedním z největších trháků je hraný seriál The Mandalorian ze světa Star Wars, který sleduje osudy osamělého válečníka. I proto se měl stát nejžádanější sérií světa s velice ambiciózními vyhlídkami.

Obrovský zájem o Disney+ dokazuje i fakt, že byl za letošní rok ve Spojených státech nejvyhledávanějším pojmem na Googlu. Velice relevantním měřítkem je také stahovatelnost oficiální aplikace na mobilní zařízení z App Storu a Google Play. Konzumace digitálního obsahu přes iPhone nebo iPad se totiž stává čím dál populárnější a byť nedokáže nahradit zážitek na televizích, na cestách (nebo v posteli) jde o dobrou zkušenost.

Disney+ na iPadu (Foto: Disney)

S konkrétnějšími čísly ohledně stahovatelnosti přichází analytický server Apptopia, který v těchto vodách umí chodit a statistiky stanovuje na základě svých analytických nástrojů a detailních odhadů z veřejných zdrojů. Podle něj měla být aplikace Disney+ od 12. listopadu stažena více jak 22 milionkrát, přičemž má generovat více jak 9,5 milionu denně aktivních sledujících. I když nezohledňuje zmíněnou týdenní bezplatnou verzi, jedná se o velice dobré skóre.

Do této bilance se navíc nezapočítává využívání služby na chytrých televizích, set-top boxech, webových prohlížečích a Apple TV, tudíž je zřejmé, že celkový počet stažení aplikace je vyšší. Disney nicméně tato čísla nepotvrdilo a podle jeho slov se ke všemu vyjádří až během oznamování svých čtvrtletních výsledků.

Bob Iger (Foto: Loren Javier / Flickr)

Apptopia dále odhaduje, že veškeré využívání Disney+ z mobilních aplikací mělo do kasy zábavního giganta přinést již okolo 20 milionů dolarů, což je kombinací předplatného ve výši 5 dolarů, ročních závazků, ovšem nereflektuje skutečnost, kolik musí Disney odvádět App Storu nebo Google Play za zprostředkování.

Disney+ je aktuálně k dispozici v USA, Kanadě, Nizozemsku, Portoriku, Austrálii a na Novém Zélandě. Do Evropy se má postupně dostávat během příštího roku, byť se neočekává, že Česko bude hned v první vlně, kde je Německo, Velká Británie nebo Francie.

Komentáře