Inzerce      O nás     CzechCrunch  
AirPods mají nové konkurenty. Na trh se sluchátky se vrátil ikonický Harman Kardon a útočí také JBL

Značka Harman Kardon je mezi audiofily velmi dobře známá a dobře etablovaná je i mezi fanoušky Applu. Cupertinský gigant totiž ve svých obchodech dlouho prodával ikonicky průhlednou soustavu reproduktorů Soundsticks. Nyní se ale legendární Harman Kardon vrací do segmentu sluchátek, ve kterém v poslední době nepůsobil, a návrat je to zajímavý. Firma totiž přichází s vlastní odpovědí na AirPods i sluchátky s aktivním potlačením okolního ruchu.

Harman Kardon na trh se sluchátky přichází po šestileté pauze, ale naštěstí je vidět, že firma po tuto dobu nehybernovala. Novinka naopak naskakuje na aktuální trendy. Firma přináší pod názvem Fly plně bezdrátová špuntová sluchátka v nabíjecí krabičce a ve své cenové relaci nabízí víc než mnozí jiní.

První sluchátka od Harman Kardon v éře po akvizici firmy Samsungem přijdou na trh za cenu 150 dolarů, což je v přepočtu a bez DPH něco pod 3,5 tisíce korun. Za tuto cenu firma přináší sluchátka s průměrnou pětihodinovou výdrží, kterou nabíjecí krabička zvyšuje na patnáct hodin.

Soundsticks

Přidanou hodnotou, která v této cenové relaci není úplně obvyklá, je ale odolnost proti potu i dešti, funkce rychlého nabíjení, dotykové ovládání s podporou hlasového asistenta a rovněž funkce detekce ucha. Na papíře tedy těmto špuntovým sluchátkům oproti AirPods Pro chybí jen funkce aktivního potlačování okolního ruchu, což se vzhledem k ceně určitě dá odpustit.

Takzvaný Active noise cancelling naopak nechybí u druhé novinky firmy, kterou jsou klasická sluchátka přes uši. I zde se Harman Kardon pouští proti silné konkurenci opanované sluchátky jako Bose 700, Sony WH-1000XM3 či Bowers & Wilkins PX7, ale i tentokrát se firma snaží soutěžit atraktivní cenou, která je zhruba o 100 až 150 dolarů nižší než u konkurence. Nová sluchátka budou k dostání za 250 dolarů, v přepočtu a bez DPH tedy za necelých šest tisíc korun. Bližší informace o dostupnosti ale zatím známy nejsou.

Vrátíme-li se ale ke konkurenci pro AirPods, za pozornost stojí také nová sluchátka od JBL. Populární značka orientovaná především na mladé přichází s pestrobarevnou řadou JBL TUNE 220TWS s atraktivní cenovkou 100 dolarů. Také JBL tedy útočí primárně cenou a díky své peckové konstrukci jsou jedním z mála konkurentů pro klasické AirPods. S výjimkou AirPods totiž podobná bezdrátová sluchátka takřka vždy mívají konstrukci špuntovou.

S cenou srovnatelnou s AirPods ale přichází také vyšší model bezdrátových sluchátek s označením JBL 300TWS. Tato sluchátka jsou již špuntová a disponují pokročilejšími funkcemi, jako je voděodolnost s certifikací IPX5 a přístup k virtuálním asistentům Google Assistant a Amazon Alexa.

Nechybí pak ani zajímavá funkce AmbientAware, kterou ocení především sportovci. Jejím účelem totiž je, aby k nositeli sluchátek dolehl okolní ruch. Pokud tedy uživatel se sluchátky poběží, nemělo by jej překvapit například vyjíždějící auto, jehož zvuk by člověk s běžnými sluchátky přeslechl.

Komentáře