Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple TV+ roste raketovým tempem. Ve Spojených státech má mít polovinu předplatitelů co Netflix
Premiéra seriálu The Morning Show v New Yorku

Apple TV+ bylo spuštěno v listopadu minulého roku, a to s naprostým minimem obsahu, který šlo zhlédnout „za víkend“. Dostupné seriály přitom dostávají převážně vlažné recenze a ani mezi diváky se o nich mnoho nemluví. Naopak všude se mluvilo o „baby Yodovi“ z konkurenčního Disney+, které na americký trh vstoupilo v zásadě paralelně se službou Applu. Přesto však má Apple TV+ mít více odběratelů než nabídka obrovského studia.

Z většiny prvního odstavce to nemusí být vůbec zřejmé, ale Apple to se svou streamovací službou myslí vážně. Rozpočty prvních řad seriálů The Morning Show, See a For All Mankind pravděpodobně všechny přesáhly 100 milionů dolarů, což plně odpovídá áčkovým projektům Netflixu a HBO. Díky ambicióznímu dramatu z prostředí ranních zpráv se Apple TV+ rychle dočkalo také prvních zmínek ve spojitosti s prestižními cenami. Herečka Jennifer Aniston za The Morning Show dokonce dostala cenu SAG Award.

Velké věci se přesto očekávají spíše do budoucna, kdy by měl rapidně růst rozpočet na produkci. S přibývajícími projekty věhlasných tvůrců by se pak mělo zvyšovat povědomí o streamovací službě Applu mezi širokou veřejností. Aby tento proces probíhal co nejlépe, Apple zvolil několik agresivních strategií, jak si zájem získat a pochopitelně se netýkaly jen „vysoké kvality obsahu“.

V únoru se na Apple TV+ chystá komediální seriál ze světa vývoje MMORPG hry (Foto: Apple)

Předplatné firma nastavila velmi nízko na necelých pět dolarů (139 kč) měsíčně, velká část uživatelů jejích zařízení ho ale platit vůbec nemusí. Koupení produktu Applu (mimo příslušenství) v sobě totiž zahrnuje také roční neomezený přístup na Apple TV+. Seriály zdarma si pak mohou užívat také studenti platící za Apple Music. Televizní streamovací služba tak má v současnosti pro mnohé spíše status bonusu než samostatného výdaje, což do komplexního ekosystému firmy dokonale zapadá.

Proto je nutné zmínit, že Apple TV+ má více „odběratelů“ než Disney+, ne tak úplně „předplatitelů“. Žádná oficiální čísla zveřejněna nebyla, lze ale předpokládat, že se odhady analytické společnosti Ampere Analysis citovaná deníkem The Wall Street Journal alespoň přibližují realitě. Se 61,3 miliony odběratelů je podle nich na prvním místě samozřejmě Netflix, následuje Amazon Prime s 42,2 miliony Apple TV+ s 33,6 miliony, Hulu s 31,8 miliony a Disney+ s 23,2 miliony.

Jennifer Aniston a Reese Witherspoon, představitelky dvou hlavních rolí seriálu The Morning Show (Foto: Apple)

I když skutečně platí, že většina „předplatitelů“ za Apple TV+ v současnosti vůbec neplatí, stále se jedná o obrovský úspěch, protože ji za dva měsíce použila více než polovina lidí co Netflix. Pro firmu, která má v záloze desítky miliard dolarů snažící se vstoupit na pro ni úplně nový trh, je samotný zájem cílem. Mnohem snadnější než podněcovat někoho ke koupi je totiž vytvořit závislost, jíž je pak těžké se zbavit. Při současné ceně je navíc velmi jednoduché se jí poddat, obzvlášť v kontextu obsahu, který bude dostupný za rok.

Komentáře