Inzerce      O nás     CzechCrunch  
iPad Pro v rukou ilustrátorů. Apple ukazuje kreativní proces vzniku plakátů pro seriály na Apple TV+
Plakát pro seriál For All Mankind vytvořený na iPadu (Foto: Phantom City Creative)

Apple se už nějakou dobu snaží iPad Pro prezentovat jako skutečně profesionální nástroj a dokonce alternativu ke klasickému desktopovému počítači nebo laptopu. V tomto ohledu se tablet snad konečně výrazněji přiblížil vizi firmy s loňským vydáním iPadOS, grafici a ilustrátoři ho nicméně využívají už několik let. Pro mnohé dokáže iPad Pro a Apple Pencil téměř plně nahradit klasickou pracovní stanici. Příběhy pár z nich Apple představuje v nových reklamách sledujících vznik plakátů pro seriály na Apple TV+.

Když byl představen Apple Pencil, mnozí se smáli a kritizovali vedení firmy za příslušenství, které by předchozí ředitel nikdy neakceptoval. „Steve Jobs se musí otáčet v hrobě,“ říkali. Apple Pencil však není ani tak stylusem pro ovládání jako spíš nástrojem pro kreslení nebo psaní na displeji, což prstem nikdy příliš dobře nepůjde.

Už první generace iPadu Pro a Apple Pencilu dokázala konkurovat tradičním kreslícím tabletům, čehož si rychle všimlo mnoho ilustrátorů. Od té doby se vlastnosti obou zařízení ještě zlepšily do bodu, kdy kreslit tužkou s gumovým hrotem na displeji tabletu působí stejně přirozeně jako kreslit skutečnou tužkou na papír. Digitální verze má přitom samozřejmě bezpočet výhod spojených se sofistikovanými grafickými aplikacemi.

Zařízení, které bylo původně určeno prakticky výhradně ke konzumaci obsahu, se stalo plnohodnotným nástrojem profesionálních kreslířů a grafiků například i ve společnostech jako Disney. Tvorba plakátů pro seriály na Apple TV+ tak pro Apple byla ideální příležitostí, jak schopnosti iPadu Pro s Apple Pencilem prezentovat prostřednictvím krátkých příběhů jejich tvůrců. Divákům pak nabízí pohled do zákulisí kreativního procesu.

„Digitální obraz“ pro seriál Dickinson vytvořila Janice Sung, která začala s tradiční malbou a později se stala nezávislou ilustrátorkou. Na iPadu Pro nejdříve vytvoří pózu nejlépe odpovídající charakteru mladé nekonvenční básnířky a následně začne experimentovat s barvami a nasvícením. Výsledkem je realistický, ale stále rozeznatelně namalovaný atmosférický obraz plný detailů.

Zatímco Janice podle videa pracovala výhradně na tabletu, Paige a Justine ze studia Phantom City Creative první náčrtky plakátů pro sci-fi For All Mankind vytvořili klasicky na papíře. Z desítek malých návrhů vybrali ty nejlepší a začali je rozvíjet na displeji. Důležité pro ně bylo jak jedno z ústředních témat ženských kosmonautek, tak zachování historické věrnosti, kterou se seriál vyznačuje. Místo obohaceného realismu plakátu Dickinson jejich výtvory kombinují několik prvků ikonografie typické For All Mankind.

Komentáře