Inzerce      O nás     CzechCrunch  
iPhone 11 Pro v rukou profesionálních filmařů. Krátký snímek Dcera by konvenční kamerou natočit nešlo
Krátký film Dcera vypráví příběh vztahu tří generací čínských žen (Foto: Apple)

Dokonce ze způsobu prezentace samotného Applu je snadné usoudit, že jedinou důležitou novinkou iPhonů 11 Pro byly kamery. Ačkoliv to není tak docela pravda, jsou zkrátka nejvíce vidět a oproti předchozí generaci prošly opravdu výrazným vylepšením. Co to znamená pro mobilní filmaře, ukazuje další krátký film, tentokrát v režii Theodora Melfiho stojícím za filmem Skrytá čísla, nominovaným na tři Oscary.

Reklamní kampaň Shot on iPhone je založena především na vyzdvihování fotografií a videí obyčejných lidí nástroji, které mají každý den po ruce. V duchu typické americké mentality se snaží sdělit, že každý může vytvořit něco hodného pozornosti, aniž by přitom potřeboval profesionální výbavu. I v zásadě náhodná, ale chytře zachycená momentka má potenciál dostat se na billboard.

V rámci stejné kampaně vzniklo i několik krátkých filmů s mírně odlišným přístupem. Důraz je stále kladen na natáčení telefonem a převážně jednoduchým příslušenstvím, s nimi ovšem pracují profesionální filmaři. Ti pak v mnoha případech ukazují, kolika různými způsoby lze iPhone použít v situacích, kdy by klasickou filmovou kameru nešlo použít.

Pro takové případy si lze samozřejmě vzpomenout na GoPro a podobné produkty, u nich se však stále jedná o dedikované kamery a ne něco, co má každý už tak prakticky pořád po ruce. Přítomnost velkého kvalitního displeje a výkonného hardwaru mohou být také zásadními výhodami. iPhone si ostatně z vlastní vůle už pro pár filmů vybral i oceňovaný nezávislý režisér Steven Soderbergh.

Na krátkém filmu Daughter (Dcera) režisér Theodore Melfi spolupracoval s kameramanem Lawrencem Sherem, který naposledy pracoval na Jokerovi a také s jednou z nejznámějších čínských hereček Zhou Xun. Vypráví příběh matky a dcery, které se před několika lety ve zlém rozešly a postupně k sobě opět nacházejí cestu. Film se odehrává v Číně, jejíž specifické prostředí a tradiční myšlení v něm hraje výraznou roli.

Pro mobilní filmaře je však ještě zajímavější druhé zveřejněné video, ukazující proces jeho vzniku. Zde lze například vidět, že hned několik scén bylo natočeno telefonem drženým přímo v ruce bez jakéhokoliv dalšího příslušenství. Jedná se přitom o záběry, které ve filmu působí, jako by musely být natočeny pomocí speciálního držáku, který kameru vyvažuje, aby se eliminoval vliv otřesů.

Dcera i její video z natáčení také jasně ukazuje, že se filmaři rozhodli natáčení s iPhonem vyzkoušet co nejdůsledněji. Připevňují ho tedy na drony, kola a přední sklo jedoucího auta, zpětné zrcátko a podobně. Nebojí se ani netypických úhlů a pohybů, které by s velkými kamerami byly mnohem náročnější. Podobným způsobem minulý měsíc schopnosti iPhonu předváděl režisér Johna Wicka a Deadpoola 2 David Leitch v zábavném klipu ze sněhové bitvy.

Komentáře