Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Mac Pro byl použit při tvorbě Jumanji: Další level. Zásadnějším přínosem byl ale Pro Display XDR
Jumanji dost možná nebylo prvním a jistě nybylo posledním filmem, jehož produkce zahrnovala nový Mac Pro (Foto: Sony)

Už několikrát jsme na AppleCrunchi psali o tom, že nové Macy Pro nejsou určené pro neprofesionální uživatele, pro které je cena astronomická a nabízený výkon zbytečný. Animační studio Lunar Animation nedávno popsalo vlastní zkušenost s novým počítačem při práci na filmu Jumanji: Další level. Pochopitelně přitom plně demonstrovalo jeho schopnosti.

Člověku, který není příliš obeznámený s náročností tvorby digitální animace, se vytvoření dvouminutové sekvence pro závěrečné titulky nemusí zdát jako příliš velká výzva. Britské studio s bohatými zkušenostmi z filmů, reklam a her nicméně ujišťuje, že čtyři týdny, které na práci dostali, byly poměrně náročné.

Lunar Animation se od svého založení v roce 2014 specializuje na tvorbu plně počítačově generovaných pohyblivých vizuálů, pro které využívá výhradně hardware od Applu. Po několika letech se tato oddanost firmě začala čím dál tím více komplikovat kvůli nedostatku nástrojů pro ty nejnáročnější úkoly. Zrovna když vedení studia začalo zvažovat možnost přejít na počítače s Windows, Apple vydal iMacy Pro.

Ty nabízejí podstatně více výkonu i ve srovnání s malým Macem Pro z roku 2013, stále však pro určité aplikace zkrátka nedostačují. Nejvyšší konfigurace s 16 GB video paměti v grafickém čipu Radeon Pro Vega 64 selhala při snaze živě renderovat statický obraz ve vysokém rozlišení s mnoha trojrozměrnými virtuálními objekty a texturami. To by znamenalo nutnost pro každou konzultaci se zákazníkem vyrenderovat celý projekt offline. To vzhledem k denním aktualizacím nebylo možné.

Zrovna v době, kdy Lunar získali zakázku na titulkovou sekvenci Jumanji: Další level, jim ale do studia dorazil nový Mac Pro. Ten díky 32GB video paměti v každém ze dvou karet Radeon Pro Vega II neměl nejmenší problém s požadovanými scénami pracovat v plném rozlišení. Navíc je přitom dokázal v reálném čase přehrávat bez přeskakování políček. Po vypnutí limitu dokonce při 134 snímcích za vteřinu.

Schopnost zcela změnit způsob, jakým animační studio pracuje na projektech, se pak ukázala při provádění více operací zároveň. Mac Pro s 192GB DDR4 RAM umožnil přehrávat simulaci scény, zároveň ji renderovat a přitom pracovat s prvky animace. To v daném rozlišení dosahujícím až 8K žádný jiný Mac dosud nedokázal.

Mac Pro se třemi Displayi Pro XDR s 6K rozlišením

Přesto se nakonec stále jedná o hru s čísly, protože Mac Pro má zkrátka více paměti, více procesorových jader a výkonnější grafické karty. Tím nejzásadnějším prvkem tak pro Lunar Animation nakonec byl Pro Display XDR. Na trhu se v současnosti nenachází žádný jiný referenční monitor s obdobnou velikostí, rozlišením a jasem. Ceny konkurenčních produktů navíc dosahují desítek tisíc dolarů, což jsou ve srovnání s nabídkou Applu (i s tisícidolarovým stojanem) astronomické částky.

Komentáře