Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Samsung chce mít tak dobré bezpečnostní ověřování jako Face ID od Applu. Pro jistotu okopíroval i jeho logo
Reprofoto: Samsung / YouTube

I když Samsung v poslední době představuje skutečně zajímavé produkty, které mohou určovat vývoj technologií (viz skládací telefon Galaxy Fold, který před nedávnem dorazil i do Česka), stále patří mezi asijské výrobce, jež mají tendenci kopírovat. Jmenovitě pak přímo od Applu, jehož designy leží i na stolech firem jako Huawei nebo Xiaomi, které se rády velmi silně inspirují. Typickým příkladem mohou být AirPody nebo horní výřezy v telefonech.

V minulosti jsme byli svědky také okopírování dynamických tapet z macOS, což je vyloženě softwarová, respektive grafická záležitost. A něco podobného má teď na talíři i jihokorejský Samsung. Vzhledem k tomu, že se účastní letošního veletrhu se spotřební elektronikou CES, měl v Las Vegas poměrně výživnou přednášku s názvem Age of Experince, kde ukazoval budoucnost technologií a jeho širokého portfolia.

V rámci ní se zaměřil i na uživatelskou bezpečnost, tedy téma, které je velice blízké Applu (a ostatně by mělo být blízké všem velkým firmám operujícím s bohatou základnou aktivních uživatelů). Mluvil o funkci Samsung Pass, což je zabezpečení na základě biometrických údajů, jinak řečeno vše funguje na bázi otisku prstu a nebo skenu obličeje. A právě na druhou jmenovanou položku se vztahuju ono faux pas.

Vlevo je Face ID, vpravo Samsung Pass

Protože jejich obličejové zabezpečení nikdy nebylo zcela stoprocentní a Apple se svým Face ID vedl, Samsung se rozhodl, že se gigantovi z kalifornského Cupertina bude snažit přiblížit. A to nejen technologiemi, ale také logem. Prakticky si totiž převzal jednoduchého ohraničeného „smajlíka“, kterého Apple používá pro Face ID (a vychází z Macintoshe), a využívá ho pro své účely, jež se shodují s těmi od Applu.

Na první pohled tak nelze poznat rozdíl mezi originální verzí od Applu a tou od Samsungu. Při přesnějším zkoumáním lze spatřit detailní odchylky v ohraničení nebo tloušťce linek, ale pro běžného diváka je to podobné jako vejce vejci. Přitom jde v podstatě o pouhé logo, které lze vytvořit nespočtem způsobů, jež by se lišily od zaběhlých stylů. Teď je otázkou, co si od toho Samsung slibuje, respektive proč to vůbec udělal.

Samsung Galaxy Fold

Mnozí namítají, že by výhledově mohlo jít o funkci, která by se dostala i do iPhonů, potažmo iPadů, což je skoro nereálné vzhledem k relativně stále silné uzavřenosti Applu a spolehlivě fungujícímu řešení. Dost možná ale jde pouze o další malý krok, jak naštvat Apple v konkurenčním boji, který proti sobě dlouhé roky vedou a párkrát se díky němu obě firmy dostaly k soudu.

Komentáře