Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Nezastavitelné Spotify. Už má více než 124 milionů předplatitelů a dále utíká Apple Music
Daniel Ek, CEO Spotify (Foto: Spotify)

Ačkoliv o televizních streamovacích službách nelze vždy tvrdit, že si navzájem konkurují, u hudebních platforem je situace opačná. Mezi hráči na poli hudebního streamingu to neustále vře a útočí na sebe hlavně v počtu předplatitelů, které jsou pro jejich byznysové plány klíčové. Typickým soubojem je pak Spotify versus Apple Music, přičemž první jmenovaný stále drží výsadní postavení. A patrně dlouho bude.

Švédská firma, které velí Daniel Ek, dnes oznámila výsledky shrnující rok 2019 a podle očekávání vykázala další růst, co se její stejnojmenné platformy týče. V meziročním srovnání vyrostla o úctyhodných 29 procent, což jí přineslo takové množství prémiových uživatelů, že aktuálně operuje s předplatitelskou bází ve výši 124 milionů posluchačů. Ve srovnání s Apple Music tak jde zhruba o 55–60 milionů lepší skóre. Stále však zůstává 230 milionů dolarů ve ztrátě a podobný trend má být i v tomto roce, který nazývá jako „investiční“.

Je tedy jasné, že Spotify je stále jedničkou na trhu streamingu a nevypadá to, že by se její postavení mělo nějak výrazně otřást. O to víc, když poslední rok velmi usilovně šlape do segmentu podcastů, kvůli nimž koupila tři dedikované firmy (Gimlet, Anchor, Parcast) a koupí i mediální firmu The Ringer, která má v tomto oboru zvučný status. Aktuálně má mít Spotify v zásobě přes 700 tisíc podcastových pořadů, přičemž číslo neustále roste. Zhruba 16 % uživatelů pak podcasty aktivně poslouchá.

Poslech podcastů na Spotify se meziročně zvýšil o zhruba 200 procent.

Spotify for Podcaster, nová platforma pro tvůrce (Foto: Spotify)

To může být ostatně značný problém pro Apple, který naopak drží pomyslnou zlatou pozici v oblasti zmíněných podcastů. Aplikace Podcasty totiž stále patří mezi standard, ovšem vzhledem k tomu, jak firma pod vedením Tima Cooka nereflektuje změny na tomto trhu, může o prvenství přijít. Spotify je přitom žhavým kandidátem, aby žezlo krále podcastů převzal, čehož chce docílit i exkluzivními tituly a partnerstvími.

Komentáře