Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Až 100 milionů AirPodů. Apple má letos prodat rekordní počet ikonických sluchátek a ovládnout trh

Trh se zcela bezdrátovými sluchátky se těší nevídané oblibě. Jen za loňské poslední čtvrtletí měl podle výzkumu analytické společnosti Counterpoint Research vzrůst o zhruba 53 procent v mezičtvrtletním srovnání, přičemž za celý rok 2019 se mělo po celém světě prodat až 130 milionů kusů. Je tedy zřejmé, že dráty běžné uživatele už příliš nelákají, za což může především Apple.

Právě firma z kalifornského Cupertina byla jedním z průkopníků „bezdrátové budoucnosti“, v níž mají nedílné zastoupení právě sluchátka. Spolu s odstraněním tradičního sluchátkového jacku z iPhonu 7 totiž odhalil i AirPods, malá bílá sluchátka bez žádných drátů, která se přes prvotní posměch veřejnosti dostala na úroveň, kdy je každý kopíruje a obdivuje. A Apple z toho náležitě těží.

AirPody se staly jedním z nejprodávanějších nositelných doplňků firmy, výrazně dopomáhají k růstu kategorie takzvaných wearables (zhruba 37 procent v posledním čtvrtletí) a patří mezi klíčové příslušenství uživatelů produktů od Applu, které nemá jen tak skončit. Counterpoint Research totiž předpovídá, že Apple má svých zcela bezdrátových sluchátek v letošním roce prodat až 100 milionů, a to včetně nové varianty Pro.

Nové AirPods Pro

 

„Spuštění nových AirPods Pro v říjnu pomohlo Applu k tomu, aby pokořil rekordní 44procentní růst ve čtvrtém čtvrtletí roku 2019 se zhruba šesti miliony prodaných kusů (i přes nedostatek zásob),“ zní z zprávy analytické firmy, která vyzdvihuje nejnovější model s funkcí pro aktivní potlačování okolního ruchu a lehce obměněným designem.

Byť se pochopitelně jedná o odhady analytiků a nemusí jít o přesná čísla, alespoň okrajově nám to dává zajímavý vhled do toho, co AirPody v letošním roce čeká. Dokonce se spekuluje i o tom, že by AirPody (minimálně v nějaké ořezané podobě) mohly dostat i do krabiček iPhonů coby základní sluchátka a nahradit EarPody.

Začátek tohoto roku však pro produkci AirPodů (a obecně všech produktů) nezačal příliš pozitivně. Na vině je nový typ koronaviru, který se šíří především v Číně a Apple kvůli němu uzavíral obchody a některé pobočky továren. To se může promítnout v prodejích, i když je zatím brzy na konkrétní závěry.

Komentáře