Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple nově umožní vývojářům zasílat reklamy ve formě push notifikací. Tlačí také Sign In with Apple
Craig Federeighi z Applu představuje iOS 13 (Foto: Apple)

Apple měl odjakživa striktní pravidla k tomu, jak App Store na pozadí funguje. Vývojáři se často střetávali s případy, kdy jim byly aplikace zamítány, protože porušovaly stanovený kodex, a nebylo téměř vůbec možné, aby na něm mohli svá díla přímo inzerovat. Časy se ale mění a s nimi také nové zásady týkající se přímé reklamy.

Kalifornská společnost včera aktualizovala směrnici k App Storu a představila několik změn, jež ovlivní přístup vývojářů k marketingu pro jejich aplikace. Nově je totiž možné zpřístupnit, aby reklamy ze strany dané aplikace chodily uživatelům na obrazovky iPhonů nebo iPadů ve formě klasické push notifikace.

V praxi tak uživatelé mohou čelit tomu, že jim budou nahodile přicházet upozornění na různé typy marketingové propagace. Důležité však je, že sami uživatelé musí s tímto procesem souhlasit a podle svého si nastaví, od jakých aplikací chtějí dostávat reklamní nabídky.

Nutno podotknout, že i když se tato metoda jeví jako obtěžující a uživatelé zpravidla nechtějí být těchto marketingových iniciativ součástí, někdy se povolení reklam může hodit. Teoreticky může v push notifikaci dorazit třeba slevový kupón nebo nabídka nového balíčku, k čemuž budou mít uživatelé ihned přístup.

Jedná se tak o další velkou změnu v App Storu za poslední dobu, co se týče přímé inzerce. Není tomu tak dávno, co Apple povolil inzerování aplikací na první označené pozici ve vyhledávání, kde se může nacházet jakákoliv aplikace, která má alespoň okrajovou spojitost s tím, co uživatel v daný moment hledá.

Na iOS 13 nyní funguje na 77 % zařízeních doručených za poslední čtyři roky

Sign In with Apple do konce dubna

Apple ve své aktualizované směrnici vyzdvihuje i několik dalších bodů, nyní těch pro uživatele „příjemnějších“. Vývojáři například musí do 30. dubna implementovat přihlašování pomocí tlačítka Sign In with Apple, což je bezpečnější obdoba tradičního přihlašovacího prvku, s nímž operuje Facebook. Všechny aplikace, které vyžadují přihlášení, by tak tuto možnost již od 1. května měly mít.

Od stejného data bude firma po vývojářích vyžadovat, ať veškeré aplikace a její updaty staví na novém balíčku iOS 13 SDK, který umožňuje funkce jako Dark Mode, ARKit 3 pro rozšířenou realitu, Core ML 3 pro strojové učení a další. Navíc musí být plně kompatibilní s iPhonem 11 Pro Max a sedmou generací iPadu.

Další novinkou je důraznější zaměření Applu na seznamovací aplikace a aplikace podporující hazardní hry. Ty má firma nově mnohem zevrubněji prozkoumávat a podle zprávy magazínu 9to5Mac je bude povolovat pouze v tom případě, že nabídnou „unikátní a vysoce kvalitní zážitek“.

Komentáře