Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple si založil účet na TikToku. Craig Federighi prozatím mlčí

TikTok je v současnosti (i přes své věkově velmi specifické publikum) jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí. Apple se tedy nyní po Instagramu a Twitteru rozhodl, že vytvoří firemní profil i tam. Zatím zůstává otázkou, jestli to má něco společného s kapitánem „Hair Force One“ Craigem Federighim, jehož vtípky z prezentací by se na této platformě jistě skvěle vyjímaly.

Zjednodušeně řečeno je TikTok takový Vine, jen s mnohem větším zaměřením na použití hudby v několikavteřinových, ideálně humorných, videích. Jelikož pochází z Číny, setkává se s kritikou ohledně možného narušování soukromí svých uživatelů, většina však na TikToku zkrátka hledá zábavu. Včetně té primitivní.

Ta se poměrně rychle vykrystalizovala do primárního okruhu uživatelů skládajícího se z mládeže pod 24 let. Značná část se demografie je však mladší 15 let. Z těchto důvodů je velmi živou diskuzí, jak může na podobné platformě fungovat marketing.

TikTok nicméně podporuje reklamy a několik jich zde nasadil také Apple. Má tím potenciál zasáhnout jednak publikum přesahující půl miliardy aktivních uživatelů a jednak více prorazit v Číně. Jeho produkty jsou ostatně pro mladší lidi velice atraktivní.

Přestože firma na svém novém profilu stále nic nepublikovala, počet sledujících už dosahuje necelých devíti tisíc. Může se jednat pouze o formální účet zajišťující, že nikdo jiný příslušné jméno nepoužije. Druhou možností je podobný obsah jako právě na Instagramu, tedy krátká videa a fotografie pořízené iPhony.

Magazín AppleCrunch se také pokusil spojit s Craighem Federighim a Eddym Cue s otázkou, zda se lze těšit na střípky z jejich vystoupení v karaoke. Manažeři tuto možnost zatím nepotvrdili ani nevyvrátili.

Komentáře