Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Růst pokračuje. Disney+ má celosvětově už 50 milionů předplatitelů, skoro třetinu co Netflix
Představení Disney+ (Foto: Disney)

Současné období, kdy je všem doporučováno, aby co nejvíce zůstávali doma, je ideální pro růst televizních streamovacích služeb. Evropská unie ve snaze snížit internetová provoz požádala ty největší, aby dočasně omezili kvalitu přehrávání, Netflix i další přesto zaznamenávají velmi vysoký zájem. Zatímco Apple TV+ se musí stále spoléhat na snadnou přístupnost, Disney+ roste díky značce. Už na 50 milionů předplatitelů.

Ačkoliv se alespoň některé pořady Applu setkaly s poměrně nadšeným ohlasem kritiků i diváků, na svůj první velký hit stále čeká. Nejvýraznější je tento fakt právě v kontextu všudypřítomných memů ze seriálu The Mandalorian Disneyho a nyní i dokumentární série Tiger King od Netflixu. Apple TV+ nic, co vychází z obrovské franšízy, ani těžko uvěřitelné skutečné příběhy nenabízí.

Disney+ vlastně při svém spuštění uvedlo na obrazovky pouze několik exkluzivních titulů a i po pěti měsících od té doby prakticky veškerý obsah sestává z kinofilmů a starších televizních projektů. Přesto se mu díky síle vlastněných značek jako Marvel, Star Wars a Pixar podařilo rychle získat velké množství předplatitelů. Současné sociální distancování a potřeba úniku z reality tomuto trendu pravděpodobně ještě pomohla.

Baby Yoda z Mandaloriana se okamžitě stal virálním memem (Foto: Disney)

Disney+ totiž za pouhé dva měsíce získalo 22 milionů nových uživatelů, čímž už téměř zdvojnásobilo statistiku z počátku letošního února. Poznámky o raketovém růstu může ještě přiživovat fakt, že služba ještě není zdaleka dostupná celosvětově, i když už pokryla zásadní trhy ve Spojených státech, Indii, Spojeném království, Španělsku, Německu a několika dalších. Potenciál pro další výrazný růst má tak stále daleko k vyčerpání.

Srovnání s růstem Netflixu je samozřejmě zavádějící, Disney ale nyní dosáhlo už téměř třetiny globální uživatelské základny svého hlavního konkurenta. Ten v letošním lednu hlásil 167 milionů předplatitelů, přičemž toto číslo se pochopitelně zvyšuje mnohem pomaleji, než u nové služby. Disney původně odhadovalo, že celosvětově by mohlo mezi 60 a 90 miliony platících odběratelů získat do roku 2024. Nyní se podobný scénář jeví jako velmi opatrný.

Disney+ za sedm dolarů měsíčně nabídne jedny z největších filmových franšíz v dějinách (Foto: Disney)

Apple TV+ od spuštění na začátku loňského listopadu statistiky předplatitelů ještě ani jednou nezveřejnilo, firma vágně zmínila jen „miliony diváků“ po prvních pár týdnech. Jediným číslem, s nímž tak lze momentálně operovat, je stále lednový odhad kolem 34 milionů odběratelů ve Spojených státech. Globální čísla by podle toho mohla být nyní podobná jako u Disneyho, avšak s tím, že velká část uživatelů nejspíš využívá roční bezplatná přístup spojený s koupí nového zařízení Applu. Apple TV+ zadarmo mohou sledovat také studenti s předplatným Apple Music.

Komentáře