Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Apple mění plány. Pro Apple TV+ chce koupit starší televizní hity, aby lépe konkuroval Netflixu
Jennifer Aniston, Tim Cook a Reese Whiterspoon

Když Apple představoval svou televizní streamovací službu Apple TV+, jasně ukázal, že jeho cílem alespoň zpočátku rozhodně nebude, aby se konkurenci v čele s Netflixem vyrovnal šíří nabídky obsahu. Apple zatím sází jen na své vlastní exkluzivní pořady a nabídka jeho televizní služby je tedy oproti konkurenci velice úzká. To se ale má do budoucna změnit.

Podle zprávy agentury Bloomberg se Apple chystá do nabídky Apple TV+ zařadit starší a prověřený obsah, přičemž některé licence již firma od hollywoodských studií údajně nakoupila. Cookova firma tak chce rozšířit svou nabídku a lépe konkurovat ostatním službám na poli televizní zábavy.

Netflix, Disney+, HBO či Amazon Prime Video nabízí oproti Applu skutečně násobně více obsahu – zatímco Netflix nabízí tisíce titulů, Apple má v nabídce přibližně tři desítky vlastních seriálů. Konkurence Applu navíc sází právě na mix nového exkluzivního obsahu, který nikdo jiný nemá, a starších prověřených kousků. Jak totiž ukazuje například neutuchající zájem o seriál Přátelé, prověřené klasiky zkrátka táhnou.

 

Ještě donedávna to přitom vypadalo, že Apple bude skutečně tvrdošíjně spoléhat výhradně na vlastní tvorbu a spolupráci s partnery. Skrze svou aplikaci TV ostatně firma v zámoří nabízí i právě zakoupení předplatného a sledování obsahu služeb jako Starz, Showtime či HBO. Tento přístup ale dle Bloombergu přinesl nevalné výsledky.

Ačkoli služba Apple TV+ do února nabrala zhruba 10 milionů uživatelů, má službu aktivně využívat jen zhruba polovina z nich. Například Disney+ naproti tomu 10 milionů uživatelů nabral během prvního dne od spuštění služby ve Spojených státech a nyní má již více než 50 milionů uživatelů. Netflixu pak přibylo 16 milionů uživatelů jen za první letošní kvartál.

Technologická firma z kalifornského Cupertina se tedy nejspíš skutečně bude snažit svou nabídku zatraktivnit, aby Apple na poli televizní zábavy vůbec zůstal relevantním hráčem. Svému segmentu služeb ostatně firma hodně věří a velmi na něj sází. Služby Applu již tvoří 23% obratu společnosti a právě tento segment Applu pomohl k pozitivním finančním výsledkům i v posledním čtvrtletí, které velmi negativně ovlivnila koronavirová krize.

Představitelé hlavních rolí exkluzivního seriálu For All Mankind

Komentáře