Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Masivní úspěch AirPods překvapil i samotný Apple. Náhlavní verze dorazí na podzim za 9 tisíc korun

Sluchátová divize Applu, která se skládá hlavně z AirPods, podle odhadů v roce 2019 vydělala 7,3 miliardy dolarů. Spolu s ostatními wearables společnosti by se tak mohla snadno zařadit do horní poloviny žebříčku nejúspěšnějších firem na světě Fortune 500. Příslušenství, které si kvůli svému designu zpočátku vysloužilo posměšky, je nyní pro miliony lidí po celém světě naprosto zásadním.

V rozhovoru pro magazín Wired viceprezident marketingu Applu Greg Joswiak přirovnal šířící se zájem o bílá bezdrátová sluchátka k lesním požárům. „Daří se jim ještě lépe, než jsme si kdy dokázali představit,“ dodal. V minulém roce se jich mělo prodat kolem 35 milionů a Tim Cook na posledním telefonátu s akcionáři naznačil, že se propad těchto čísel v blízké době konat spíše nebude.

V tomto kontextu je možná relevantní úvaha, že právě AirPods jsou dalším „velkým“ produktem po Apple Watch, kterým trvalo mnohem déle získat si více zákazníků. Důvodem bude zčásti jistě, často ironicky zmiňovaná odvaha odstranit z iPhonů klasický 3,5mm jack na sluchátka. Zanedlouho se ukázala pravdivost pamatného vysvětlení tohoto kroku z úst Phila Schillera i jako skvělý byznysový krok.

Greg Joswiak, šéf produktového marketingu Applu (Foto: VICE / YouTube)

Bezdrátová sluchátka Applu byla představena jen o pár minut po tom, co se publikum dovědělo o absenci sluchátkového jacku. Další motivací pro přechod na bezkabelový poslech je pak samotná pohodlnost používání AirPods. Díky spolehlivosti, dostatečné výdrži baterie a užitečnosti na ně často nedají dopustit ani lidé, jež se klasicky označují za audiofily s minimem zájmu o průměrně hrající pecky.

Joswiak vysvětlil, že AirPods nebyly zdaleka jen snahou o zalepení problému vzniklého odstraněním jacku. Už v kontextu Jobsovy nenávisti vůci kabelům není překvapivý dlouholetý plán Applu vytvořit zcela bezdrátový mobilní systém. „Měli jsme tenhle úžasný bezdrátový produkt, iPhone, a přitom začalo působit zvláštně, když jste někoho viděli používat drátová sluchátka.“

Vývoj bezdrátové verze prý začal vlastně už v roce 2009, kdy firma navázala spolupráci s univerzitou ve Stanfordu. Výsledkem byla detailní studie stovek různých tvarů uší se snahou vyvinout design sluchátek, který by seděl co největší části populace. Jako výsledek tohoto výzkumu postupně vznikly EarPods z roku 2012, AirPods z roku 2016 a AirPods Pro z loňského roku.

Už dlouho se mluví také o třetím modelu AirPods, náhlavní verzi s očekávaným názvem Studio, vycházejícím z Beats by Dre. Po úniku ikon ze zkušební verze iOS a informací označující nabídku od Beats za předobraz novinky se nyní objevil také nový předpoklad ceny. Náhlavní AirPods Studio by mohly být představeny letos na podzim za cenu 349 dolarů, tedy kolem devíti tisíc korun.

Joswiak v rozhovoru zmínil ještě jednu zajímavost spojenou se strategií Applu ohledně wearables. Idea nošení elektronických zařízení přímo na těle je pro firmu velmi zajímavá a rozhodně se tak nechystá skončit u Apple Watch a AirPods. Zápěstí a uši následují oči, představení produktu pro ně tedy skutečně není otázkou jestli, ale kdy. Jedná se v zásadě o první potvrzení přímo ze strany Applu, že v nějaké formě pracuje na brýlích.

Komentáře