Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Tažení za Dark Mode pokračuje. Apple do tmavých barev obléká i Apple Store

Někdy je potřeba oceňovat i malé drobnosti, které Apple průběžně dělá. Ačkoliv nejde o žádné nové zařízení ani zásadní softwarovou úpravu, to, že postupně upravuje své uživatelské rozhraní, aby splňovalo nastavená kritéria, jen potvrzuje, že je firma z kalifornského Cupertina posedlá detaily. Nyní totiž tým softwarových designérů upravuje nativní aplikaci pro Apple Store, aby podporovala tzv. Dark Mode.

Nepochybně si pamatujete na zásadní změnu v iOS 13, která se nesla v nasazení tmavého režimu napříč celým rozhraním. Apple převlékl snad všechny své systémové aplikace a nabídl uživatelům dlouhou očekávanou možnost si přepnout barvy ze světlých na tmavé. Důvod byl zřejmý: šetření zraku během večerního používání iPhonu nebo iPadu a potenciální zvýšení výdrže baterie.

V době, kdy to udělal Apple, již existovala řada aplikací třetích stran, které Dark Mode nabízely jako přirozenou součást výbavy. Postupně se tento trend rozjel také v Messengeru od Facebooku, týmovém komunikačním nástroji Slack, chatovací službě WhatsApp a podobně.

I když je ta hlavní vlna za námi, Apple se nyní rozhodl obarvit do tmavých barev i Apple Store, respektive online obchod v podobě aplikace pro iOS a iPadOS, kde je možné kupovat prakticky to stejné, co na webové verzi. Dark Mode se tam automaticky promítne tehdy, co bude aktivní tmavý režim napříč celým systémem.

Byť se jedná o maličkost, vášnivé zákazníky, kteří k nákupu nových zařízení a doplňků Applu používají jablečné mobilní zařízení, může potěšit. O to víc, když se ty „nejlepší nápady“ k nákupu rojí hlavně večer.

Komentáře