Inzerce      O nás     CzechCrunch  
Microsoft Story budou zanedlouho patřit minulosti. Firma se rozhodla všechny definitivně zavřít
Tim Cook, CEO Applu (Foto: Mike Bloomberg / Flickr)

„Co je to Zune?“ ptá se Quill, jeden z hlavních hrdinů Strážců galaxie Vol. 2. Jeho neznalost přehrávače Microsoftu je pochopitelná, zároveň je to ale zjevná narážka na neúspěch pokusu konkurovat nedostižnému iPodu. Zdá se, že něco trochu podobného se nyní opakuje, jen v mnohem větším měřítku. Microsoft se totiž rozhodl natrvalo (nikoliv kvůli pandemii) zavřít všechny své kamenné obchody.

Když Microsoft v roce 2009 otevřel své první kamenné prodejny, kvůli zjevným podobnostem a dlouhodobé rivalitě společností s Applem se okamžitě začaly objevovat srovnání s Apple Story. Ideálním místem, kde si lze nejen vyzkoušet a koupit zařízení Applu, ale také vyřešit možné problémy s nimi a v posledních letech také mnoho dalšího. Jelikož se Apple Story těšily velkému úspěchu a výrazně přispívaly k utváření statusu značky, Microsoft se pokusil jít podobnou cestou.

V počátcích ve svých obchodech prodával zejména krabicové verze softwaru, konzole Xbox a zařízení třetích stran, později se však připojil další vlastní hardware jako tablety, laptopy i desktopy. Kromě samotné funkce prodejny však mají designově atraktivní prostory s velkými logy firem účel zvyšování přítomnosti značky ve veřejném prostoru. Proto Microsoft Story mohly dávat smysl, i když jimi neprocházela kvanta zákazníků.

Po celém světě je 83 obchodů Microsoftu (Foto: Wikimedia.org)

Nyní se ovšem společnost rozhodla kamenné prodejny definitivně zavřít, protože ve srovnání s online prodejem nedosahují dostatečného zájmu. „Naše online prodeje se zvýšily spolu s tím, jak se naše portfolio z velké části vyvinulo do nabídky digitálních produktů a náš talentovaný tým se ukázal jako úspěšný v obsluhování zákazníků mimo jakékoliv fyzické lokace,“ řekl korporátní viceprezident Microsoftu David Porter.

Většina zaměstnanců obchodů má přejít právě k práci v digitální sféře, ačkoliv lze očekávat i určité propouštění. Ve firmě by se měl rozšiřovat osobnější přístup při digitálních interakcích se zákazníky jako například využívání videohovorů.

První Microsoft Story se otevřely v říjnu roku 2009, nedávno tedy překročily deset let fungování. Podobně jako v případě přehrávače Zune na ně pravděpodobně mnoho lidí vzpomínat nebude, stále však patří k historii firmy, jejíž neúspěchy je vždy nutné vidět v kontextu celku. Microsoft na akciovém trhu spolu s Applem nedávno překročil hodnotu 1,5 bilionu dolarů.

Komentáře